Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere behandeling en transactie tussen The Beauty Salon en een klant waarop The Beauty Salon deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Contact gegevens The Beauty Salon:

The Beauty Salon

De Schuilplaats 16

7943 CE Meppel

info@thebeauty-salon.nl

06 13243020

KVK Nummer: 83587055

BTW Nummer: NL003844435B58

www.thebeauty-salon.nl

2. Afspraken

De klant moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak telefonisch, per email of per bericht aan The Beauty Salon melden.

Na het ontvangen van dit bericht zal The Beauty Salon dit bevestigen. Indien de klant deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, is The Beauty Salon gerechtigd om 50% van het afgesproken bedrag aan de klant te berekenen. Indien de klant meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag The Beauty Salon de behandeling weigeren en 50% van het afgesproken bedrag in rekening brengen.

De klant is ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.

3. Betaling

The Beauty Salon vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of per pin te voldoen.

Bij een gemiste afspraak wordt 50% van de behandeling in rekening gebracht. Er zal een factuur verzonden worden die uiterlijk binnen 7 dagen betaald dient te zijn. Wanneer de betalingstermijn overschreden wordt volgen drie herinneringen. Als de factuur hierna nog niet betaald is zal The Beauty Salon de factuur uit handen geven aan een incassobureau. De daarbij behorende kosten zijn voor de klant.

In het geval dat een klant al eerder permanente make-up heeft laten zetten is zij verplicht The Beauty Salon vooraf het maken van een afspraak hiervan op de hoogte te stellen. In sommige gevallen is het niet mogelijk om een behandeling uit te voeren met oude permanente make-up. In het geval dat dit vooraf niet wordt overlegd wordt het volledige bedrag van de behandeling in rekening gebracht.

4. Persoonsgegevens en privacy

De klant voorziet The Beauty Salon voor de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan The Beauty Salon aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.

The Beauty Salon neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in de administratie. The Beauty Salon behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. The Beauty Salon zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant. Het e-mailadres van de klant wordt door The Beauty Salon gebruikt om digitale bevestiging en herinnering van de gemaakte afspraak te sturen.

5. Geheimhouding

The Beauty Salon is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke  informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak, The Beauty Salon verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

6. Aansprakelijkheid

The Beauty Salon is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat The Beauty Salon is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. The Beauty Salon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de praktijk.

7. Beschadiging en diefstal

The Beauty Salon heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur, producten of andere eigendommen beschadigt. The Beauty Salon meldt diefstal altijd bij de politie. The Beauty Salon is niet aansprakelijk voor waardevolle persoonlijke eigendommen die een klant achterlaat of kwijtraakt.

8. Klachten

Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen twee werkdagen na ontdekking gemeld worden aan The Beauty Salon. The Beauty Salon zal bij ontvangst van de melding een bevestiging sturen. The Beauty Salon zal de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is zal The Beauty Salon de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de klant aantoonbaar zinloos is geworden. Sommige behandelingen kunnen echter na 6 weken pas hersteld worden, vanwege het nodige herstelproces. Indien The Beauty Salon en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

The Beauty Salon restitueert geen geld terug. Wij lossen klachten netjes op door middel van het zien wat er mis is gegaan en hierop te kunnen handelen door middel van een nieuwe behandeling. Mocht u geen nieuwe behandeling willen dan is dat ook mogelijk maar zullen wij geen geld terugbetalen.

9. Behoorlijk gedrag

De klant behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft The Beauty Salon het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.

10.Annuleren behandeling

Het is mogelijk om een geboekte afspraak te annuleren. Dit dient         minimaal 24 uur alvorens de behandeling gedaan te worden. Mocht een behandeling niet tijdig (minimaal 24 uur alvorens de behandelafspraak), geannuleerd worden, dan zullen wij 50% van de behandeling innen. U ontvangt hier een factuur voor per mail.

Houdt er zelf rekening mee dat een verschuiving van afspraak een aantal weken kan duren, dit omdat onze agenda vaak vol is geboekt.

11.Beeldmateriaal

Voor de behandeling wordt gevraagd of de klant toestemming geeft voor het maken van foto’s en/of video’s. Deze worden gebruikt voor promotiedoeleinden. Indien er geen toestemming wordt gegeven zullen wij geen beeldmateriaal gebruiken van de klant.

12.Behandelvoorwaarden

  • Wanneer de consument elders permanente make-up heeft laten uitvoeren, dient de consument dit direct aan The Beauty Salon door te geven. Ook al zit er volgens de consument geen pigment meer in de huid, toch dient de consument foto’s te zenden van het behandeld gebied ter beoordeling aan The Beauty Salon.
  • De consument is ervan bewust wanneer de consument op consult komt, en daarbij oude permanente make-up op het behandeld gebied heeft wat niet door The Beauty Salon gecontroleerd is d.m.v. een foto, en zo de behandeling niet door kan gaan wegens foutief plaatsen, hierdoor het bedrag van het volledige consult in rekening gebracht wordt!
  • De keuze om een behandeling te laten uitvoeren heeft de consument uit vrije wil genomen.
  • Voor en tijdens de behandeling is de consument niet onder invloed van alcohol of drugs.
  • De consument is zich ervan bewust dat de permanente make-up behandeling risico’s met zich mee kan brengen waaronder infecties, littekenvorming en allergische reactie wanneer de nazorg niet goed wordt nageleefd.
  • De consument heeft tijdens de behandeling geen verkleuring, zwelling, bulten of enige andere vorm van irritatie of huidaandoeningen/ziekte op het werkgebied en beschouwd zichzelf gezond genoeg om de behandeling te ondergaan.
  • De consument is ervan bewust waarbij een hoge talgproductie (vette huid) en/of littekenweefsel, het pigment minder goed in de huid kan hechten. Hierdoor kan het zijn dat er nog een derde permanent make-up behandeling plaatsvindt (€50,00) om het gewenste resultaat te behalen.
  • De consument is ervan bewust wanneer het behandelde gebied PMU remover/laserbehandelingen is ondergaan om oude PMU te verwijderen, hierdoor het kan zijn door verhoogde cel vernieuwing, er nog een derde behandeling plaatsvindt (€50,00) om het gewenste resultaat te behalen.
  • De consument is tijdens het aanbrengen van de permanente make-up niet zwanger en geeft geen borstvoeding. Waarbij de consument op het consult zwanger is of wel borstvoeding geeft, mag The  Beauty Salon de consument weigeren en hiervoor het volledige consult in rekening brengen.
  • De consument is zelf verantwoordelijk om binnen zes tot maximaal acht weken terug op consult te komen voor het bijwerken van de permanente make-up, na de eerste afspraak. Waarbij dit niet tijdig is gebeurd wordt er bij het maken van een nieuwe afspraak, binnen <3 maanden vanaf (€50,00) in rekening gebracht. Dit omdat de specialist meer tijd nodig heeft om het verloren pigment van de permanente make-up bij te werken.
  • Waarbij de consument botox/fillers op het behandeld gebied heeft uitgevoerd, waarop The Beauty Salon geen aangetoond akkoord heeft gegeven, mag The Beauty Salon het consult weigeren, wegens contra-indicaties, mimiek verstoring of hechting waardoor mogelijke verplaatsing van het product kan plaatsvinden. Waarbij dit van toepassing is wordt het volledige bedrag van het consult in rekening gebracht bij de consument.

13. Aansprakelijkheid

  • The Beauty Salon verklaart hierbij dat zij de behandelingen naar beste kunnen en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap zal uitvoeren. The Beauty salon kan nooit garanderen dat zij het beoogde resultaat ook zal gaan bereiken, in geen geval zal dit leiden tot een korting of restitutie van het bedrag van de behandeling.
  • The Beauty Salon is niet aansprakelijk voor verminkingen of ontstekingen als gevolg van het niet naleven van de nazorginstructies van de consument na de behandeling. Door lichamelijke aandoeningen, vrijetijdsbesteding of door het verstrekken van onjuiste of onvolledige gegevens.
  • In het geval dat The Beauty Salon aansprakelijk wordt gesteld voor enige door consument geleden schade, zal de schadevergoeding worden beperkt tot het bedrag dat door The Beauty Salon voor de desbetreffende behandeling oorspronkelijk in rekening bracht.
  • Elk recht op eventuele schadevergoeding vervalt in ieder geval zover consument niet direct na het ontstaan van de schade maatregelen heeft genomen om de schade te beperken, meer of andere schade te voorkomen alsmede The Beauty Salon niet zo spoedig als redelijkerwijs mogelijk op de hoogte te stellen van alle ter zake relevante informatie.
  • The Beauty Salon is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die consument heeft meegenomen naar de salon.
  • The Beauty Salon is niet verantwoordelijk voor hetgeen bezoekers, op social media zetten, bijvoorbeeld reacties op een bericht en kan hier niet aansprakelijk voor worden gesteld.
The Beauty Salon